Curriculum Vitae
Kontaktoplysninger
|
|
Personlig profil
Jeg er serviceminded og resultatorienteret og sætter en ære i at udføre mit job bedst muligt. Jeg er analytisk og struktureret og ofte på forkant.
Et godt arbejdsmiljø er vigtigt, hvorfor jeg, da lejligheden bød sig i 2016,
valgte at engagere mig som arbejdsmiljørepræsentant. Jeg har gå-på mod og lærer hurtigt og jeg søger
at se muligheder og udfordringer frem for problemer. Jeg har et godt overblik – men i pressede situationer kan jeg have brug for et øjeblik til at
tænke mig om, idet jeg både har autisme og ADHD. Mine diagnoser er forholdsvis nye
(jeg er udredt i 2021) og noget jeg fortsat skal lære at leve med – selvom de reelt har været
med mig hele livet.
I min tidligere stilling blev jeg ofte omtalt som ”Talminister” eller ”Excel-haj”, hvilket er meget sigende, idet jeg elsker at arbejde med tal – uanset om
det er regnskab eller statistikker. Jeg forsøger gerne at finde den letteste
måde at løse en opgave på - at optimere opgaveløsningen.
Mine diagnoser gør, at jeg ikke trives i omgivelser med megen støj. Jeg er dog glad for at dele kontor med nogle få kolleger,
så der dels er nogen at sparre med og jeg samtidig kan få følelsen af at være en del af et hold. Jeg har brug for klart definerede,
afgrænsede opgaver, samt klar og tydelig kommunikation -
og jeg undgår helst telefonsamtaler, da disse er uforudsigelige. Hvis jeg
forstyrres, mens jeg fx er presset af en deadline, kan jeg blive kort for
hovedet og ikke særligt samarbejdsvillig. Det går derfor bedst, hvis der ikke er
nogen bagkant på mine opgaver.
Jeg bor til leje i et lille boligforeningshus i Egå, med egen have, hvor min hund og kat kan løbe hele vejen rundt om huset. Min søn,
som er hos mig 3-4 dage i ulige uger, har også både autisme og ADHD. Resten af
tiden i ulige uger er han på aflastningsinstitution, mens han er hos sin far i lige uger.
Faderen flyttede i slutningen af 2019, men vi har et fungerende samarbejde
omkring vores søn.
Erhvervserfaring
Nov. 2023-2024 | Afklaringsforløb i Debitorgruppen, Regnskab, Aarhus Universitet | ||
Arbejdsopgaver: | |||
- |
Oprettelse af salgsfakturaer og
salgskreditnotaer, på grundlag af
fakturagrundlag fremsendt til Debitorgruppen. Ajourføring af arkivet for salgs fakturaer og salgskreditnotaer. Opfølgning på internationale studerendes betaling for deltagelse i kurser. Statistik over fejl i fremsendte fakturagrundlag ifm. årsagslutningen 2023. Diverse ad hoc opgaver. Hjælp med Excel, når nogen har brug for det. Hjælp med oplæring af elev. Oprettelse af udenlandske bedømmere i Medarbejderstamkortet (MSK). Oprettelse af udenlandske bedømmere i Navision og i tilhørende Excel-ark. |
||
Resultater: | |||
- |
Glade kolleger, som hurtigt har mærket at en
del af arbejdsbyrden er blevet lettet. |
||
Okt. 2023 | Afklaringsforløb i Servicegruppen Regnskab, Aarhus Universitet | ||
Arbejdsopgaver: | |||
- |
Ud fra lister findes bilag, enten på et
fællesdrev eller i det fysiske arkiv i kælderen. Bilag navngives og gemmes på rette sted, i det digitale arkiv på fællesdrevet. |
||
Resultat: | |||
- |
Jeg måtte flere gange bede om nye lister og
fik ros for min indsats. |
||
2022-2024 | Sygemeldt pga. stress samt belastningsreaktion ifm. autisme og ADHD | ||
2013-2024 | Regnskabs- og administrativ medarbejder, It-vest (Aarhus Universitet) | ||
Arbejdsopgaver: | |||
- |
Arbejdsmiljørepræsentant Udarbejdelse af statistikker |
||
|
• • • • • • • • • |
KOT-statistik ift. IT-uddannelser Cand.it.-arbejdsløshed, baseret på data fra AC Cand.it.-arbejdsløshed, baseret på udtræk fra Danmarks Statistik Cand.it.-beskæftigelse, baseret på udtræk fra Danmarks Statistik Cand.it.-arbejdsløshed, baseret på udtræk fra Power-BI på AU Bearbejdning af spørgeskemaundersøgelserer fra Cand.it.-programmet Foreløbige optagelsestal på cand.it. og master uddannelser i It-vest-samarbejdet samt ITU Optag og produktion på it-uddannelserne i Danmark (”Institutledertabellen”) It-vest Statistikken vedr. udviklingen på cand.it. og Master i it) |
|
- |
Varemodtagelse i IndFak Oprettelse af rejse- og udgiftsafregninger i RejsUd (tidl. AURUS) Registrering af ferie og fravær i AUHRA Løbende økonomistyring, herunder omposteringer iht. internt budget Løbende regnskabsoversigter for diverse It-vest-projekter Udarbejdelse af fakturagrundlag ifm. indhentning af midler Udarbejdelse af årsregnskab, herunder dialog med revisoren Opsætning af spørgeskemaundersøgelser og efterfølgende bearbejdning af resultater, fx ifm. evaluering af Master i it (SurveyXact) Stamkortbruger (tidl. Persondataredaktør) for It-vest Timeregistrering for studentermedhjælp Tildeling af licenser til ”Master-databasen” (Microsoft Dynamics CRM) Tildeling af adgang til fællesdrev og Teams under It-vest Klargøring af it-udstyr mv. ifm. nyansættelser Lokal it-support for kolleger ift. PC, mobiltelefon og printer Indkøb til kontoret Diverse ad hoc-opgaver ifm. It-vests løbende projekter Afholdelse af årets dimittendfest for Master i it (indhentning af oplysninger om dimittender, booking af lokale mv., udsendelse af invitationer, håndtering af tilmeldinger/afbud, registrering af dimittender, udsendelse af evt. ikke udleverede krus) Udarbejdelse af bevillingsbreve til hhv. studerende og samarbejdspartnere samt opfølgning på disse (herunder godkendelse af indkomne fakturaer eller oprettelse af udgiftsafregning i RejsUd) Indhentning af statusrapporter for igangværende bevillingsprojekter Udarbejdning af materiale til Styregruppen for It-vest Honorering af Styregruppen for It-vest, via LØN på AU |
||
Resultater: | |||
- |
Opnået indsigt i flere centrale afdelinger, på Aarhus Universitet, og disses funktioner. Glade og tilfredse kolleger. |
||
Dec. 2012-maj 2013 | Løntilskud i Debitorgruppen, Regnskab, Aarhus Universitet | ||
Arbejdsopgaver: | |||
- |
Oprettelse af fakturaer i Navision Omregistrering af debitorer ifm. omlægning og implementering af fælles økonomistyringsmodel for Aarhus Universitet og herefter løbende vedligeholdelse af debitorregisteret i Navision Vedligeholdelse af sælgerkoder Afstemning Overblik over åbne kladder, oprettet af controllere, i Navision |
||
Resultater: | |||
- |
Jeg har bl.a. løst forskellige opgaver i Navision og Excel, hurtigt og
effektivt. Fx månedlige statistikker over faktureringer og krediteringer. |
||
Aug. 2012-nov. 2012 | Løntilskud i Regnskab, Aarhus Universitet | ||
Arbejdsopgaver: | |||
- |
Postsortering og efterfølgende omdeling i grupperne Ugentlig rengøring af kaffemaskiner Diverse ad hoc opgaver (fotografering til Pure, scanning af indsendte bilag til Rejsegruppen, oversigt over afdelingens flextimer og fravær) |
||
Resultater: | |||
- |
Jeg har bl.a. løst forskellige opgaver i AURUS og Excel, hurtigt og effektivt. Jeg har fx leveret en statistisk
oversigt over årsager til returnering af rejseafregninger, for de enkelte fakulteter, og dermed tydeliggjort indsatsområder. |
||
2011 | Projektarbejde for SILVAN, i forbindelse med Potential in Action | ||
Opgaver: | |||
- |
Udjævne sæsonforskellene i antallet af
medarbejdere. (ca. 10% afskediges i efteråret, hvilket resulterer i
kompetencetab og større omkostninger til oplæring ved nyansættelser
efter vinteren.) Øge indtjeningen i vinterperioden. |
||
Resultater: | |||
- |
Gruppens arbejde medførte tilføjelsen af vinterdæk til SILVANs produktsortiment. | ||
2011 | Projektarbejde for Maxi Zoo, i forbindelse med Potential in Action | ||
Opgaver: | |||
- |
Forslag til opbygning af ny og effektiv
hjemmeside med integreret webshop Søgemaskineoptimering (SEO) |
||
Resultater: | |||
- |
Optimeret organisering af hjemmesiden,
blandt andet vha. en quick-guide, til dem der skal udarbejde den nye
hjemmeside, således at kunderne kan finde det helt rigtige produkt med
færrest mulige museklik i forhold til konkurrenterne. Liste med META-tags, så søgemaskinerne, og dermed kunderne, nemt kan finde frem til Maxi Zoos produkter. |
||
2010-2011 | Barsel | ||
2009-2010 | Diverse TEMP opgaver | ||
Opgaver: | |||
- |
Printet reol-oversigter for BAUHAUS Hovedkontor, Viby Pakket chokolader og skumslik på Carletti |
||
Udbytte: | |||
- |
Blevet klogere på, hvordan "virkelighedens verden"
fungerer, frem for hvad bøger fortæller. Fået indsigt i, hvordan det er at have visse jobfunktioner. |
||
2006-2007 | Pakkeriarbejder, Arla, Nr. Vium Mejeri ferie- og weekendafløser |
||
Opgaver: | |||
- |
Evt. udpakning og forberedelse af rå ost,
inden maskinel emballering. Emballering af rå ost. Pakning af ost, i kasser og på paller, til modning på lager eller til salg. Håndtering af etiketmaskiner. Løbende hjælp til kolleger, når tempoet var højt. Indstilling af maskiner til næste opgave. |
||
Udbytte: | |||
- |
Afkodning af, hvordan en opgave løses
bedst/lettest muligt. Overblik i pressede situationer Teamwork |
||
2004-2006 | Klipper/kasse hos Stof & Stil, Herning | ||
Jeg var fuldtidsvikar fra februar til midt august 2004, hvorefter jeg blev deltidsansat pga. uddannelse. | |||
Opgaver: | |||
- |
Vejledning og rådgivning af kunder mht. valg af tekstil
til forskellige formål Afklipning af metervarer fra ruller Håndtering af metervarer Kassebetjening Oprydning og mærkning af varer i butik og lager Brug af Navision i forbindelse med salg og lagerbeholdning til primo 2005 Brug af SAP i forbindelse med salg og lagerbeholdning fra primo 2005 |
||
Udbytte: | |||
- |
Kendskab til SAP og Navision samt kassebetjening Overblik i pressede situationer Teamwork |
||
2002-2003 | Lørdagsafløser, Post Danmark, Postomdelingen i Herning | ||
Opgaver: | |||
- |
Sortering og pakning af reklamer og postforsendelser Udbringning af reklamer og postforsendelser – primært på cykel |
||
Udbytte: | |||
- |
Bedre kendskab til Tjørring-området, hvor jeg havde min
rute Masser af frisk luft |
||
2000 | Kontorelev, produktionsvirksomhed ved Holstebro | ||
Opgaver: | |||
- |
Reception Telefonpasning Arkivering Indtastning af tilbud til kunder på vegne af salgsafdelingen Pakning og afsendelse af tilbud, kataloger og produkter Udarbejdelse af arbejdsbeskrivelser Forefaldende kontorarbejde |
||
Udbytte: | |||
- |
Kendskab til forsendelse med fragtmand / DSB / Post
Danmark Ved hvor vigtigt det er at være medlem af en fagforening, når en virksomhed udelukkende vil have billig arbejdskraft til at komme over en arbejdspukkel og derefter fyrer dem. |
||
1996-1999 | Feriejob, Restauration Skyttegården, Hjerl Hede | ||
Opgaver: | |||
- |
Afrydning af borde Kokkens hjælper Forefaldende køkkenarbejde Betjening af grillbar Opvasker |
||
Udbytte: | |||
- |
Overblik i pressede situationer | ||
1995 | Stakitmaler, Hagebro Kro | ||
Opgaver: | |||
- |
Male stakit, som senere blev opsat langs indhegningerne mellem Hagebro Kro og Karup Å | ||
1994 | Vareopfylder, Højbjerg Super, Hagebro | ||
Opgaver: | |||
- |
Feje butikken om morgenen Sørge for at der ikke er for gamle varer i køle- og frysediskene Opfyldning af varer i butikken Oprydning på lageret |
||
Uddannelse
2004-2009 | HAim, AU-HIH | |
Faglige fokusområder: | ||
- |
Statistik og kvantitative metoder Udarbejdelse af spørgeskemaer Metoder til, samt indsamling af, data Analysering af data Formidling af resultater Ledelsesformer Organisationsdiagrammer |
|
Udbytte: | ||
- |
Erfaring med kvantitative og kvalitative markedsanalyser
samt præsentation af resultatet. Samarbejde med, og forståelse for, andre nationaliteter 9 mdr. udlandsophold ved Mälardalen University, Västerås, Sverige Forbedring af engelskkundskaber Styring af projektforløb |
|
Hovedopgave: (for BDE-afdelingen på AU-HIH) | ||
- |
Entrepreneurship – how does the BDE-study create more entrepreneurs? | |
2007-2008 | Bachelor of Science, Double Degree, Mälardalens Högskola, Västerås, Sverige | |
Faglige fokusområder: | ||
- |
Organisation, innovation og iværksætteri Struktur, strategi og organisation i international handel Nordiske perspektiver på marketing og ledelse Svensk |
|
Udbytte: | ||
- |
Dette var mit udlandsophold i forbindelse med min bachelor Netværk og samarbejde Udvidede sprogkundskaber i både engelsk og svensk |
|
2001-2003 | E-ingeniør, HIH | |
- |
1. semester bestået samt enkelte helårsfag | |
Udbytte: | ||
- |
Udarbejdelse af APV for Stantronic i Horsens Kendskab til elektronik, programmering og UML Kan se sammenhænge i programmeringssprog Har forståelse for samarbejde med ingeniører |
|
2000-2001 | 1-årig HH, Holstebro Handelsskole | |
1996-1999 | Matematisk student, Holstebro Gymnasium | |
- |
Deltog i forsøget ”Den Elektroniske Klasse”, hvor alle fik udleveret en bærbar computer, som skulle bruges i alle fag. Havde matematik og engelsk på A-niveau. | |
Tillidsposter og frivilligt arbejde
Siden 2022 | Næstformand i AC-TAP Klubben, Aarhus Universitet | ||
Arbejdsopgaver: | |||
- |
Planlægning og afholdelse af medlemsarrangementer Planlægning og afholdelse af årlig generalforsamling |
||
2015-2019 | Frivillig på Smukfest, Stedfortræder på hold 2201, Johannelund | ||
Opgaver: | |||
|
Holdet blev oprettet i 2015 og første opgave var at få samlet en flok med de nødvendige
kompetencer, til at udføre den praktiske del af opgaven. Jeg har ikke selv truckcertifikat, men jeg er ret god til Tetris. Opstilling: |
||
• | Sørge for at festivalen får leveret de ting ind til området som der er brug for – på rette tid og sted. | ||
- | Nedtagning: | ||
• | Sortering og opmagasinering af materialer, effekter, moduler mv. som tilhører festivalen, således det er let at finde (og få ud) igen. | ||
Udbytte: | |||
- |
Et godt hold med de nødvendige kompetencer.
Ledelseserfaring - herunder teamwork og planlægning af vagter. Kommunikation med mange forskellige hold/medhjælpere og ledere på Smukfest. Fuld udnyttelse af lagerhaller – fra gulv til loft. Overskuelig og logisk opbevaring af diverse materialer, effekter osv. |
||
2010-2014 | Frivillig på Smukfest, medhjælper på Trafik før/efter | ||
Opgaver: | |||
- |
Håndtering af trafikken ved adgangsveje til festivalpladsen og campingområderne. Kontrol af køretilladelser og anvisning til dem der skal en anden vej Hjælp til festivalgæster Radiokontakt mellem vagtposter og vagttelt |
||
Udbytte: | |||
- |
Håndtering af forskellige situationer, som kan opstå når glade mennesker mødes (men måske ikke altid ender i det bedste humør) | ||
2009-2016 | Medlem af AGF Skilteteam | ||
Opgaver: | |||
- |
Opbygning af Excel-ark til håndtering af produkter, brochurer, T-shirts mm., som skal ud til startstederne, enten direkte fra leverandør eller via Århus. | ||
Udbytte: | |||
- |
Et let overskueligt regneark, hvor alle oplysninger indtastes ét sted, men fremkommer både i en generel oversigt og i oversigter for de enkelte startsteder. | ||
Siden 2009 | Medlem af DK-AROS SERVICE | ||
Opgaver: | |||
- |
Pladsanvisning ved diverse arrangementer, hvor DK-AROS VAGT varetager sikkerheden og stiller deres servicegruppe til rådighed. Servicegruppen består af frivillige. | ||
- |
Teamleder for en mindre gruppe frivillige. | ||
Udbytte: | |||
- |
Ledelseserfaring Erfaring med brug af radio Teamwork Socialt netværk |
||
2008-2009 | Medlem af AGF-Service | ||
Opgaver: | |||
- |
Klargøring af frokost til servicelederne Salg af billetter op til kampstart ved AGF Fodbold’s hjemmekampe Optælling af kasser efter kampstart Oprydning efter kampen - enten ved nedtagning af skilte langs løbebanen, eller oprydning af borde og stole indendørs |
||
Udbytte: | |||
- |
Socialt netværk Håndtering af dankort-maskiner og kontanter - især i pressede situationer Masser af hovedregning |
||
2006-2007 | Projekt Ung leder, De Danske Skytteforeninger, Viborg Amt / DDS Midt | ||
Opgaver: | |||
- |
Planlægning og gennemførelse af træning af unge skytter i alderen 15-20 år | ||
Udbytte: | |||
- |
Håndtering af teenagere Ledelseserfaring |
||
2005-2006 | Medlem af organisationsbestyrelsen, Boligselskabet Fruehøjgaard | ||
Opgaver: | |||
- |
Tage beslutninger i forhold til budgetter Tage beslutninger i forhold til nuværende samt fremtidigt arbejde i boligselskabet. |
||
Udbytte: | |||
- |
Bestyrelseserfaring Netværk |
||
2002-2005 | Medlem af Afdelingsbestyrelsen, Birk College, Boligselskabet Fruehøjgaard | ||
Opgaver: | |||
- |
Bindeled mellem beboerne og boligselskabet Varetage beboernes interesser overfor boligselskabet Lytte til beboerne |
||
Udbytte: | |||
- |
Netværk | ||
2002-2003 | Formand for E-Weekendudvalget – Det pludselige festudvalg, HIH | ||
Opgaver: | |||
- |
Planlægning og gennemførelse af E-ingeniør studerendes årlige udflugt / ryste-sammen-tur Planlægning og gennemførelse af E-ingeniør studerendes årlige julefrokost Lede og fordele arbejdet mellem udvalgets øvrige medlemmer |
||
Udbytte: | |||
- |
Ledelseserfaring | ||
2000-2002 | Projekt Ung leder, De Danske Skytteforeninger, Viborg Amt | ||
Opgaver: | |||
- |
Planlægning og gennemførelse af træning af unge skytter i alderen 15-20 år | ||
Udbytte: | |||
- |
Ledelseserfaring | ||
2000 -2010 | Webmaster for Taarup-Kvols-Løgstrup Skytteforening (TKL Skytteforening) | ||
Opgaver: | |||
- |
Oprettelse, opdatering og vedligeholdelse foreningens
hjemmeside Skrive artikler fra tid til anden |
||
Udbytte: | |||
- |
Vedligeholdelse og udbygning af kendskab til HTML og FrontPage | ||
1995-1997 | Patruljeleder, KFUK-spejderne i Haderup | ||
Opgaver: | |||
- |
Planlægning og gennemførelse af patruljemøder | ||
Udbytte: | |||
- |
Ledelseserfaring | ||
Fritidsinteresser
Jeg nyder at læse en god bog samt se en god film eller serie. Jeg bruger en del tid på gåture med min hund samt pasning af hund, kat og have. Jeg kan lide at lægge puslespil og bygge LEGO og har mange, både større og mindre, projekter i hjemmet. Jeg kan godt lide gør-det-selv-projekter og hjælper gerne mine forældre og naboer. |
1998 -2010 | Oprettet egen hjemmeside, primært omhandlende skydning. I dag rummer siden primært mit CV, samt min søns og min egen ønskeliste. |
1993 -2010 | Riffelskydning på konkurrenceplan. Har deltaget på landsholdet flere gange |
1990-1997 | Medlem af KFUK-spejderne i Haderup |
Sprog
Dansk : | Modersmål, med fejlfri kommunikation på skrift |
Engelsk : | Forhandlingsniveau i skrift og tale, samt fejlfri kommunikation på skrift |
Tysk : | Kan gøre mig forståelig – bedst i skrift |
Svensk : | Samtale og let skrift |
IT
Superbruger : | Word, Excel, PowerPoint |
Bruger : | Navision, IndFak, RejsUd, Teams, Power BI, SurveyXact, Zoom, AUHRA, mTEMPUS (AU Timeløn), Microsoft Dynamics CRM, SPSS, Access, Visio, FrontPage |
Kendskab : | SAP, Borland C++, Delphi, Microsoft C5 |
Kurser
2020 | Excel Videregående, Teknologisk Institut | |
2016 | Arbejdsmiljøuddannelsen, Crecea | |
2016 | Infografik, DMJX | |
2015 | Excel Udvidet, Teknologisk Institut | |
2011 | Potential in Action (www.potentialinaction.dk) | |
2009 | Grundlæggende regnskab, Århus Købmandsskole, Business Centret | |
Kompetencegivende arbejdsmarkedsuddannelse i regnskabsteori, samt Microsoft Office Excel 2007 og Navision C5 | ||
- |
Regnskabsafstemninger i forbindelse med årsafslutningen Årsafslutning af bogholderiet Anvendelse af regneark til talbehandling Design og automatisering af regneark Økonomisk styring af lageret Likviditetsstyring Kontering af køb, salg, drift af biler og ejendomme Kreditorstyring Kontoplaner og virksomhedens rapporteringsbehov Konteringsinstrukser Debitorstyring Placering af resultat- og balancekonti Bilagsbehandling med efterfølgende kasserapport Registreringsmetoder ved virksomhedens drift Anvendelse af periodisk beregning og registrering Daglig registrering i et økonomistyringsprogram C5 |
|
2007 | Foreningsleder uddannelse, De Danske Skytteforeninger | |
Udbytte: | ||
- |
Kommunikation og samarbejde Mødekultur Delegering og få flere med Foreningsudvikling Hvorfor er vi frivillige ledere? Økonomi og samarbejdspartnere |
|
2006 | 4 timers hygiejnekursus, Arla, Nr. Vium Mejeri (12. september) | |
1999 | Amtsinstruktør i riffelskydning, De Danske Skytteforeninger i forbindelse med ophold på Idrætshøjskolen i Århus |
|
Udbytte: | ||
- |
Tilrettelæggelse af træning Instruktion i skydestillinger |
|
1998 | Personalekursus, Hjerl Hede (30. maj) | |
Referencer
Referencer kan sendes, hvis ønsket